fbpx
  •   I sosiale medier

    Adresse : Kapellveien 17, 1410 Kolbotn
      Tlf : 66 80 28 64

    BESTILL TIME  BESTILL AKUTT

    5 gode bevegelighetsøvelser

    ______________________________________________________________________________

    I golf har vi nytte av god bevegelighet og kontroll gjennom svingen. På våre timer for Oppegård Golfklubb får du lære og gjennomføre mange øvelser av våre trenere.

    Her har du 5 gode øvelser for bevegelighet du kan prøve ut på egen hånd:

    ______________________________________________________________________________

    God bevegelighet i hoftene er viktig for å kunne skape den rotasjon vi ønsker i svingen samt at det reduserer risikoen for smerter og overbelastning.

    Press hoften frem samtidig som du strekker armene over hodet. Prøv å ikke få for mye
    svai i ryggen. 10*2 begge ben
    _________________________________________________________________________________________________
    Setemuskulaturen har stor påvirkning for bevegelse av hofte og bekken.
    Her er to varianter ettersom hvor bevegelig du er.

    Ha en jevn og rolig bevegelse når du tøyer. Desto lengre opp du får foten jo mer vil det tøye.
    30 sek*2 på begge ben.
    ________________________________________________________________________________________________
    For å få lengde på slagene trenger vi god bevegelighet i brystrygg og skuldre.
    Benet ut til siden skal være rett og press hoften frem.

    Roter til motsatt side så langt du klarer med begge armene. La blikket følge hendene.
    10*2 begge veier.
    _________________________________________________________________________________________________
    Strekk først hånden så langt du klarer under kroppen, roter så ut til siden og mot taket. La blikket følge hånden.
    10*2 begge veier.
    _________________________________________________________________________________________________
    En god bevegelse fra bakside lår lar deg få en bedre posisjon i ryggen når du skal svinge og du får dermed en bedre bevegelse fra hoftene. Det vil også være forebyggende for ryggen.
    10*2 begge ben
    _________________________________________________________________________________________________
    Vennligst oppgi navn og e-postadresse for å komme til kostholdskalkulatoren.